Webbinarium: "Hur du kan använda självrättande uppgifter i din undervisning"

Webbinariet ger tips om hur du som lärare pedagogiskt kan utforma självrättande uppgifter, svarsalternativ och återkoppling såsom quizzar, flervalsfrågor m.m som läggs upp i digitala miljöer (såsom Canvas).

Tid: To 2020-04-23 kl 12.15 - 13.00

Plats: Online, Zoom

Under webbinariet får du ta del av erfarenheter och lärdomar av utvärderingar och studier kopplat till bland annat öppna onlinekurser och ’blended learning’. Du kommer även ha möjlighet att ställa frågor med fokus på de pedagogiska/didaktiska val som behöver göras då vi lärare skapar självrättande uppgifter för att stimulera studentaktivitet och återkoppling.

För information om hur man gör tekniskt i Canvas hänvisar vi till Canvas@KTH , tidigare Lunch n’ Learn (YouTube)  och guider från Instructure (community.canvaslms.com, på engelska)  (företaget som utvecklar Canvas)

Webbinariets presentatörer är: Malin Engquist (kursdesigner), Ida Naimi-Akbar (doktorand/adjunkt/kursdesigner), Linda Barman (Ph.D /lärare).

Plats: Online via Zoom, anslut via denna länk: kth-se.zoom.us/j/829795643 .

(Webbinariet kommer inte att spelas in, men samma innehåll kommer publiceras efter webbinariet)

Hjälpte denna sida dig?
Tack för din åsikt!
Innehållsansvarig:e-learning@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2020-04-16