Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Sista anmälningsdag till öppen kurs i generativ förändringsledning (GFL)

Grafik: i cirkelformering 6 färgade cirklar med text i.
I den generativa förändringsmodellen itereras sex huvudaktiviteter: identifiera den adaptiva utmaningen; omvandla till ett syfte – en gerativ bild; Involvera intressenter i generative dialoger; stimulera självorganiserade initiativ (piloter); lär av framgångar och misslyckanden; skala upp framgångsrika initiativ.

När förändring har blivit den enda konstanten och utmaningarna vi ska lösa är komplexa, kan den generativa förändringsmodellen komplettera en mer traditionell förändringsmodell och rusta dig som ska leda förändring där kanske både vägen och nyläget är ovisst. Kursen som ingår i KTH:s personalutvecklingsutbud rekommenderas av programledningen för Framtidens utbildning, som också kan bekosta ett antal kursplatser för aktiva inom Framtidens utbildning.

Tid: Sö 2025-08-31

Språk: Svenska

Exportera till kalender

Öppen kurs kan bli KTH-kurs

Kursomgången med 31/8 som anmälningsdeadline ges som öppen kurs med deltagare från andra organisationer. Men om tillräckligt många från KTH anmäler sig kan det bli en kurs med enbart KTH-deltagare. KTH får vid ett visst antal KTH-deltagare rabatt på kursavgiften av den upphandlade kursleverantören. Obeservera att datum för deadline (senareläggas) kan ändras närmare kursstart. Mer information och intresseanmälningslänk finns på KTH:s personalutvecklingssidor.

Utbildning i att leda förändring, generativ förändringsledning

De som gått kursen tidigare har skapat GFL-nätverket för fortsatt lärande i form av erfarenhetsutbyte och kunskapsdelning vid nätverksträffar.

Är du aktiv inom Framtidens utbildning?

Om du som är aktiv inom Framtidens utbildning (t.ex. aktiv projektledare eller i core team) har svårt att få finansiering till kompetensutveckling för denna kurs på annat håll, kan ditt kursdeltagande betalas av Framtidens utbildning, som bekostar ett antal kursplatser. Mejla förfrågan till framtiden@kth.se .