Till innehåll på sidan

KTH SoTL 2017

Tema för 2017 var "Engaging Education"

Bidrag från alla våra KTH kollegor

Bidrag SoTL 2017 (pdf 2,3 MB)

Talare

​ Torgny Roxå , Lund University ​

Porträtt av Torgny Roxå

Collegiality as organisational culture – change and development and the Scholarship of Teaching and Learning

Hur ändrar man universitetet utan att skada den akademiska kulturen? Och vilka funktioner har en bra mikrokulturell enhet med en utvecklingsagenda? Enligt Torgny Roxå är nyckeln till att försvara den akademiska identiteten och värderingarna samtidigt som organisationen utvecklas genom förändring, kollegialitet och stödja den koordinativa funktionen av svaga band. I denna huvudpresentation på KTH SoTL 2017 delar Roxå sin syn på vad SoTL handlar om, samt tillhandahåller kommunikativa lösningar som kan användas för utveckling av både individer och organisationer.
Läs mer om Torgny Roxå här

Torgny Roxå film av presentationen 

​Martha Cleveland-Innes , Athabasca University ​

Porträtt Martha Clevleand-innes

Hon är en huvudforskare inom ramen för gemenskapsundersökningsramen för online och blandat lärande ( coi.athabascau.ca )
Under sina femton år som akademiker vid Athabasca University har Martha varit involverad i många forskningsprojekt om öppen och distansutbildning och har undervisat, övervakat och stöttat hundratals doktorander som arbetar inom samma utbildningsområde. 2012 blev Martha inbjuden att bli gästprofessor vid Kungliga tekniska högskolan i Stockholm. Hennes arbete här var en del av en campusdesign mot blandat lärande.
Läs mer om Martha här

Innehållsansvarig:kth-sotl@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2020-09-08