Institutionen för lärande
En genomtänkt ansats till livslångt lärande är viktig för framtiden och för Sverige. Lärande på KTH har samlat forskning kring lärande i STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), global kompetens och digitalt lärande för att kunna ta ett helhetsgrepp på forskning i lärande på alla nivåer, från förskolan till högskolan.
![En banner bild med ett barn som forskar, telfon, KTH bilbiotek och Stad skyline illustration](/polopoly_fs/1.1069856.1619614523!/image/dept_learn_banner.jpg)
Organisation
Institutionen för lärande tillhör Skolan för industriell teknik och management (ITM) och är organiserat i tre avdelningar och ett centrum:
Forskningsområden
- Forskning om Digital Lärande
- Global Kompetens
- HEOS - Studie i den högre utbildningens organisering
- Ingenjörsutbildning i samhället
- Teknikens och naturvetenskapens didaktik
Samhällsnytta
![Stefan och Malin sitter i öppen ljus miljö vid varsin dator och samspelar.](/polopoly_fs/1.1187065.1661766055!/image/Stefan-Stenbom_Malin_1000-560.jpg)
8 miljoner till Mattecoach på nätet
Med 8 fräscha miljoner från Erling-Perssons stiftelse ska Mattecoach på nätet spridas till fler ställen i landet och mattecoacherna ska bli fler.
Läs artikeln![Svart tavla med enkla matematiska formler.](/polopoly_fs/1.1070627.1619763141!/image/math-1547018_by-Chuk-Yong-from-Pixabay_1000-560.jpg)
KTH-forskning vässar skolors lärande
Tre Stockholmskommuner har fått chansen att både bidra till och ta del av forskning som KTH:s lärarstudenter gör i sina examensarbeten. Projektet "KULF" som leds från Institutionen för Lärande har fåt...
Läs artikeln