Utmaningsdriven utbildning med problemställningar från samhället
Dagens alltmer komplexa värld ställer nya krav på ingenjören samtidigt som universitetens roll i samhället uppmärksammas i allt större grad. Seminariet lanserar handboken ’Guide to challenge driven education’ för lärare som ser möjligheten att lyfta in samhällsutmaningar in i ingenjörsutbildningen.
Tid: On 2015-01-28 kl 12.15 - 13.00
Plats: Kollegiesalen Brinellvägen 8 entréplan
Utmaningsdriven utbildning med problemställningar från samhället Verktyg, utmaningar, projektmodeller, progression, lärarrollen, kreativitet - viktiga teman att uppmärksamma för att kunna främja studenternas förmåga att arbeta med öppna och komplexa problemställningar från samhället i sin utbildning.
Medverkande: Marie Magnell, Anna-Karin Högfeldt, Margareta Norell Bergendahl, Ramon Wyss
Kontakt: Carina Kjörling, UF/ Planerings- och utredningsavdelningen, carinak@kth.se