Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Utmaningsdriven utbildning med problemställningar från samhället

Dagens alltmer komplexa värld ställer nya krav på ingenjören samtidigt som universitetens roll i samhället uppmärksammas i allt större grad. Seminariet lanserar handboken ’Guide to challenge driven education’ för lärare som ser möjligheten att lyfta in samhällsutmaningar in i ingenjörsutbildningen.

Tid: On 2015-01-28 kl 12.15 - 13.00

Plats: Kollegiesalen Brinellvägen 8 entréplan

Exportera till kalender

Utmaningsdriven utbildning med problemställningar från samhället Verktyg, utmaningar, projektmodeller, progression, lärarrollen, kreativitet - viktiga teman att uppmärksamma för att kunna främja studenternas förmåga att arbeta med öppna och komplexa problemställningar från samhället i sin utbildning.

Medverkande: Marie Magnell, Anna-Karin Högfeldt, Margareta Norell Bergendahl, Ramon Wyss

Kontakt: Carina Kjörling, UF/ Planerings- och utredningsavdelningen, carinak@kth.se