Till innehåll på sidan

Lokalt IT-stöd

Följande gäller för skolans lokala IT-stöd.

IT-stöd på plats

EECS-skolan har tre tekniker placerade på skolan:

  • Electrum: Simon Persson  (plan 3, C-hissen, direkt till vänster)
  • Borggården: Mattias Jonsson  (Lindstedtsvägen 3, plan 4, tredje rummet till höger efter Servicecenter)
  • Q: Peter Lönn  (Teknikringen 31, plan 3, bredvid postrummet)

När du behöver IT-support

När du behöver IT-support, mejla it-support@kth.se  eller ring 08-790 6600 först. Om inte de kan hantera ärendet så eskaleras ärendet till rätt kompetens.

Efter det går det även bra att besöka den lokalt stationerade teknikern. Ta med dig ärendenumret som du fått från IT-supporten via mejl.

För mer information och länkar till lathundar m.m. besök centrala it-supportens sidor. 

IT-samordnare

EECS-skolans IT-samordnare är Joakim Hydén och Constantin Clembetsanis. De är ansvariga för att fånga upp, formulera och samordna skolans IT-behov och att se till att skolans IT-projekt blir tilldelade rätt kompetens.

Kontakt

Vid frågor kontakta IT-samordnarna på it-samordnare@eecs.kth.se