Servicecenter och närstöd

På dessa sidor finns information om EECS-gemensamma rutiner. Vid frågor kan du alltid vända dig till Servicecenter.

En gemensam ingång för all personal 

Skolan har i dag verksamhet på flera platser och campus. För att underlätta för dig som behöver stöd och service och inte vet vart du ska vända dig finns den gemensamma ingången service@eecs.kth.se

Hit kan du mejla om du har frågor gällande till exempel post, bud, catering, passerkort, accesser, besökare eller lokaler.

Närstöd och servicecenter: Borggården

Närstöd och Servicecenter Borggården ligger på KTH:s campus vid Valhallavägen.

OBS! Sommaröppettider 24 juni – 9 augusti
Receptionen är bemannad måndagar och onsdagar klockan 10:00–12:00
Ingen bemannad telefon.  Läs om verksamhetsstödet under sommaren.


Ordinarie öppettider från 12 augusti:
Måndag - torsdag: 8:00-16:00 Fredag: 8:00-14:00
Besöksadress: Lindstedtsvägen 3, plan 4
Telefon: 08-790 71 46

Närstöd och servicecenter: Electrum

Närstöd och Servicecenter Electrum ligger på KTH:s campus i Kista.

OBS! Sommaröppettider 24 juni – 9 augusti
Receptionen är bemannad måndagar och onsdagar klockan 10:00–12:00
Ingen bemannad telefon. Läs mer om verksamhetsstödet under sommaren.

Ordinarie öppettider från 12 augusti:
Måndag - torsdag 8:00-16:00 Fredag: 8:00-14:00

Besöksadress: Kistagången 16, 164 40 Kista
Telefon: 08-790 40 00

Närstöd och Servicecenter: Q

Närstöd och Servicecenter Q (inklusive TR 29-33) ligger på Campus Valhallavägen. 

OBS! Sommaröppettider 24 juni – 9 augusti
Receptionen är bemannad måndagar och onsdagar klockan 10:00–12:00
Ingen bemannad telefon. Läs mer om verksamhetsstödet under sommaren.

Ordinarie öppettider från 12 augusti:
Öppettider: Måndag - torsdag: 8:00-16:00
Fredag: 8:00-14:00

Besöksadress: Malvinas väg 10, entréplan.
Telefon: 08-790 62 81

Behöver du IT-support?

1) Mejla till it-support@kth.se  eller ring 08-790 66 00

2) Besök närmsta IT-tekniker. Ta med ärendenummret som finns i mejlet som du fått från centrala IT-supporten.