Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Lägg till Zoom add-in via KTH-webmail

För att kunna boka ett zoommöte från Outlook måste vi lägga en zoom add-in först.

För att lägga en zoom-add-in, börja med att logga in på webmail.kth.se 

  1. Efter att du har loggat in klicka på kugghjulet som du hittar längst upp till höger och klicka på “Manage add-ins”
    bilden visar hur man kommer åt inställningen på webmail
  2. Klicka på “Turned on” för att aktivera zoom add-in
    bliden visar hur man aktiverar zoom addin
  3. Starta Outlook nu och klicka på kalender knappen och sedan klicka på “Add a Zoom meeting” knappen
    bilden visar hur man går igång zoom addin i Outlook
  4. Logga in med ditt användarnamn och lösenord
    kth inlog
  5. Nu är du klara för att göra bokningar i Outlook för ett zoommöte.
  6. Du kan också ändra inställningar hur mötet ska vara genom att trycka på inställningsknappen.
    bilden visar hur man ändrar zoom inställning i Outlook
  7. När du är klar med inställningar tryck på knappen “Update”