Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Se aktuella köer i Agenten

Du kan se köer i real tid på din agent i både grafiskt och tabell

Gör så här:

  • Klicka på headsetet längst upp till vänster i agenten och sedan Display Real-Time.
  • Starta Real-Time fönstret. Klicka på Select Groups och välj vilka grupper du vill bevaka. tryck OK.

Tyda den grafiska Real-Time fönstret

  • Grön = Någon pratar med en användare som ringt hit
  • Blå = Någon ringer till en användare.
  • Vit = Tillgängliga agenter finns.
  • Grå (uppåt) = Ingen agent inloggad.
  • Grå (nedåt) = Kö. Denna växer nedåt och visar hur länge den som väntat längst suttit i telefonkön.
  • 1/1 = "antal upptagna agenter"/"antal redo agenter"

Du kan också välja att se real-time fönstret i tabell.