Få en lunchmacka och lär dig mer om Canvas på "Lunch n´ learn"

Publicerad 2018-05-02

Nu lanserar vi på lärarstöd/e-lärande ett nytt koncept, "Lunch n´ learn", för dig som är lärare och vill lära dig mer om KTH:s digitala lärandemiljö och Canvas. Seminarierna hålls i Sydöstra galleriet, Biblioteket KTH, samt streamas och spelas in så du kan delta direkt via dator eller se inspelningen efteråt.

Seminarium 1. Onsdag 16 maj kl. 12:15-13:00.
"Vanligaste frågorna till Lärarstöd”
Vi tar upp de vanligaste frågorna - och svaren, som vi får från våra lärare. Tillgång till kurser för olika typer av studenter/lärare, kursomgångar och kursutvärderingar, osv. Anmälan senast 10 maj.

Seminarium 2. Onsdag 30 maj kl. 12:15-13:00.
”Strukturera en kurs i Canvas - En introduktion”
Lär dig att använda moduler och hur du med olika modulstrukturer kan göra ditt kursrum i Canvas lätthanterligt för studenterna. Anmälan senast 24 maj.

Seminarium 3. Tisdag 5 juni kl. 12:15-13:00.
”Quiz-verktyget i Canvas - En introduktion”
Lär dig grunderna i hur du skapar ett quiz i Canvas, de vanligaste frågetyperna samt hur du kan se studenternas resultat. Anmälan senast 30 maj.

Lunchmacka med dryck serveras från 12:00 och seminarierna pågår mellan 12:15-13:00.

Anmälan:
Du kan anmäla dig till alla tre tillfällen på en gång eller per tillfälle. Vi behöver din anmälan senast 4 arbetsdagar innan utsatt datum om du vill ha en lunchmacka. Meddela dina kostbehov i anmälan.
Anmälan görs via www.kth.se/form/lunchnlearn
Om du inte kan komma så avanmäl dig till lararstod@kth.se.

Seminarierna hålls på svenska.

Länken till direktsändningen är www.youtube.com/KTHMedieproduktion/live
Du som deltar via streaming kan ställa frågor direkt till seminariet genom chatten.

Se alla inspelade seminarier på Lunch n´ learn:s playlist (YouTube)