Rätta klart först och skicka sedan ut resultaten (Canvas)

Publicerad 2018-10-24

Vill du kunna rätta klart studenternas uppgifter i Canvas och sedan skicka ut resultaten till alla på en gång? Genom att välja "Mute Assignment" på en uppgift så döljs bedömningen medan du rättar.

Grundinställningen för en uppgift ("Assignment") i Canvas är att en student får se dina kommentarer, bedömning och resultatet i takt med att du rättar uppgifterna. Det här innebär att det ibland kan det dröja flera dagar från att första till sista studenten fått sitt resultat. Om du istället vill rätta klart och sedan skicka ut resultatet till alla samtidigt kan du välja att “tysta” en uppgift under tiden som du rättar den.

"Mute Assignment" i Canvas- dölja bedömningen tills alla studenter blivit bedömda, läs mer hur du gör: