"Systemfunktioner i Canvas”- Lunch n’ learn (19/2)

Publicerad 2019-01-29

Den uppskattade seminarieserien Lunch n’ learn (om e-lärande) är tillbaka med nya ämnen och föreläsare. Först ut är Emil Stenberg, systemutvecklare på KTH, som kommer berätta hur Canvas fungerar med fokus på integrationer med andra system som exempelvis UG och Kopps.

Seminarie 1. Tisdag 19 februari kl. 12:15–13:00.
(hålls på svenska)

”Systemfunktioner i Canvas – Så här läggs studenter, lärare

och kursrum till”

KTH använder Canvas som lärplattform och kursrummen skapas och fylls på med studenter - men hur fungerar det där egentligen? På seminariet tar systemutvecklare Emil Stenberg (KTH) upp sådant som är bra att veta för alla lärare men som är lite extra relevant för de tekniskt intresserade. Emil svarar på frågor och visar hur tekniken fungerar med fokus på integrationer med andra system som exempelvis UG och Kopps. Målgrupp för seminariet: lärare och administratörer på KTH som arbetar med Canvas/e-lärande.

Föreläsare: Emil Stenberg, systemutvecklare på KTH och som arbetat med Canvas-integrationen på KTH sedan pilot-projektet år 2016.
Plats: Sydöstra galleriet, KTH Biblioteket, Osquars backe 31 och online.
Datum och tid: 19 februari kl. 12:15–13:00.
Anmälan senast onsdag 13 februari (om du vill ha en lunchsmörgås med dryck).
Till anmälan

Länk till direktsändningen/streaming: www.youtube.com/KTHMedieproduktion/live

Information om anmälan

Meddela dina kostbehov i anmälan. Om du inte kan komma så avanmäl dig till e-learning@kth.se  så snart du kan (viktigt).

Mer om Lunch n’ learn

Vi kommer erbjuda tre seminarier riktade till dig som är intresserad av e-lärande och vill lära dig mer om KTH:s digitala lärandemiljö. Seminarierna hålls i Sydöstra galleriet, KTH Biblioteket, samt streamas och spelas in så du kan delta direkt via dator och ställa frågor i chatten eller se inspelningen efteråt.  arrangeras av Förvaltningsobjekt e-lärande , KTH.

Lärare på ett seminarie.