Webbinarium: "Alternativ till salstentamen – olika sätt att bedöma lärandemål vid digital examination"

Den nuvarande Covid-19-pandemin förhindrar vårterminens inplanerade salstentamen, så hur kan vi göra istället? Institutionen för Lärande, KTH, håller en timmes webbinarium där olika förslag och tips på att bedöma kursens lärandemål ges. Seminariet kommer ge stort utrymme åt de specifika frågor som du som lärare/examinator nu har.

Tid: Må 2020-04-06 kl 12.00 - 13.00

Plats: Online, Zoom

Vid seminariet diskuteras fördelar och nackdelar med olika alternativ till salstentamen och tips ges på konkreta metoder för att strukturera och administrera hemtentamen på ett bra sätt. Ämnen som tidseffektivitet och möjlighet till rättssäker bedömning kommer också att diskuteras.

Detta webbinarium kommer vara väldigt likt det som gavs 30:e mars. Men, denna gång på svenska.

Webbinariets presentatörer: Ida Naimi-Akbar och Arnold Pears.

Plats: Online via Zoom, anslut via denna länk: kth-se.zoom.us/j/829795643

Webbinariet hålls på svenska och kommer även att spelas in.

Hjälpte denna sida dig?
Tack för din åsikt!
Innehållsansvarig:e-learning@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2020-04-01