Schemarelease med inloggning och ny funktion

Publicerad 2022-11-28

För att höja säkerheten för utsatta personer kommer inloggning i schemat införas från 15 december i TimeEdit. Därefter kommer bara datum, tid och kurs visas publikt. Användare med KTH-konto kommer kunna se mer detaljer, som kommer kunna redigeras av personal.

Schema med både publik och dold vy

Från och med 15 december kommer inloggat schema att införas vid KTH för att höja säkerheten för utsatta personer. Det innebär att:

1. Det publika schemat kommer att finnas kvar, men enbart visa datum, tid och kurs.
  2. Information om lärare och sal kommer att döljas och läggas i en inloggad vy för lärare och studenter.
  3. En ny funktion möjliggör ändring av beskrivning direkt i schemat: lärare och administrativ personal kommer att kunna ändra bokningstexten på de aktiviteter där de själva står som personal. Se manual för Att söka i schemat i TimeEdit .
Vad som syns i publik respektive inloggad vy
Publik vy Inloggad vy
  • datum
  • tid
  • kurs
  • lärare
  • sal
  • aktivitetsinformation (redigerbar)

SSO-inloggning med kth-kontot

För att kunna se det utförliga schemat loggar studenter och lärare in med sina vanliga inloggningsuppgifter för sitt kth-konto.

Först TimeEdit – senare Social

Som första steg kommer denna ändring att genomföras i schemat som visas i TimeEdit. Motsvarande ändring kommer att genomföras i schemat i KTH Social.

Information till studenterna

Studenterna kommer att informeras om releasen:

För frågor eller teknisk support, kontakta it-support@kth.se .