Nu finns en Canvasmall för livslångt lärande-kurser

Publicerad 2023-03-08

E-lärande har tagit fram en mall som är anpassad för kurser inom ramen för livslångt lärande. Mallen kan hämtas från Canvas Commons och innehåller bland annat resurser för ovana studenter och forum där studenterna kan introducera sig för varandra.

Hämta mallen i Canvas Commons

Om du vill använda mallen så hittar du den i Canvas Commons. Sök på "KTH Template lifelong learning". Mallen finns både på svenska och engelska.

Ladda ned en mall från Canvas Commons

Mall framtagen för att stötta ovana studenter

För att ta fram mallen har E-lärande undersökt vilka specifika behov som uppstår för livslångt lärande-kurser. Studenter som går dessa kurser är ofta nya på KTH och kan behöva extra guidning i hur Canvas fungerar.

Färdig struktur för att underlätta arbetet

Mallen ska även underlätta för dig som är ansvarig för livslångt lärande-kurserna. Precis som den vanliga kursrumsmallen (som alla kursrum skapas med) kommer den med en förberedd struktur för att göra det smidigare att komma igång med arbetet och att fylla på material.

Du kan läsa mer om mallen på sidan KTH:s Canvasmall för livslångt lärande-kurser .

Kontakt och stöd för digital utbildning

Har du frågor eller önskar du handledning om digitalt lärande?

För generell support: it-support@kth.se .

För pedagogisk support: e-learning@kth.se  (svarstid: inom 2 dagar).

Andra kontakter för utbildning

Om du har andra frågor kring utbildning på KTH samlas de uppgifterna på Kontakter för utbildningsstöd på KTH .

Innehållsansvarig:e-learning@kth.se
Tillhör: KTH Intranät