Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Lunchseminarium 1 om omedgörliga problem

Välkommen att delta i en serie lunchseminarier online om ”wicked problems”

Första seminariet är med Elina Eriksson och Daniel Pargman från EECS som delar med sig av insikter från masterprogrammet Hållbar digitalisering (TDIGM) och kursen Leda komplexa förändringsprocesser.

Tid: To 2024-12-05 kl 12.15 - 13.00

Videolänk: Zoom

Språk: Engelska

Exportera till kalender

Lunchseminarieserie med PriU-grupperna för hållbarhet och JML

PriU-grupperna för hållbar utveckling och jämställdhet, mångfald och lika villkor (JML) startar tillsammans i december en seirie lunchseminarier som kommer fortsätta under våren. Alla seminarier sker kl. 12:15-13:00 i Zoom.

Varje seminarium ger insikter i hur omedgörliga problem beaktas i ett visst utbildningsprogram eller en viss kurs, till exempel hur lärarna ser på omedgörliga problem, vad studenterna gör och lär sig kring omedgörliga problem, etc. Vår avsikt med dessa seminarier är att lyfta fram intressanta exempel och att stödja lärande, diskussioner, utveckling, samskapande, etc, kring det som KTH på svenska kallar ”omedgörliga problem för en hållbar samhällsutveckling”. Vi planerar också ett möte för fördjupande, medskapande diskussioner efter presentationerna om wicked problems.

Ledare seminarium 1

Om PriU-grupperna

PriU-grupperna är ett informellt men viktig och etablerad forum för lärare, programansvariga, studenter och andra som är involverade i utbildningarna på KTH, för att träffas, dela erfarenheter och idéer om utbildning. JML PriU-grupp är ett informellt forum där alla kan dela erfarenheter och idéer kring integrering av JML i kurser och program, lyfta behov av stöd och möjligheter till samarbete, ge synpunkter på och diskutera övergripande mål, ramverk och uppföljning. 

Kontakt

Héléne Hermansson-Järvenpää
Héléne Hermansson-Järvenpää projektledare
Anders Rosén
Anders Rosén universitetslektor
Anne-Kathrin Peters
Anne-Kathrin Peters universitetslektor
Charlotta Delin
Charlotta Delin pedagogisk utvecklare