Universitetsdirektörens beslutsmöte
Vid berednings- och beslutsmötet hanteras beslutsärenden och avstämningsärenden. Mötet äger vanligen rum på fredagar under terminstider. Vid mötet deltar universitetsdirektör Kerstin Jacobsson, biträdande universitetsdirektör Fredrik Oldsjö, ordförande för Tekniska högskolans studentkår Gustav Heldt och mötets sekreterare samt föredragande för respektive ärende.
Hur du anmäler ärende till mötet
Anmälan görs genom e-post till funktionslådan ud-beslutsmote[a]kth.se och behöver innehålla följande uppgifter om mötesdag, hur mycket tid som behövs (5, 10 eller 15 min), ärendemening, namn på föredragande samt avdelningstillhörighet, uppgifter om handlingar (inga handlingar, handlingar kommer) samt uppgift om föredragande avser att delta på plats eller via webbmöte. Mötesdagar och tider finns längre ner på denna webbsida.
Använd mailmall (zip 20 kB) (finns i zip-format) eller kopiera följande text och lägg in i mailet:
Hej!
Jag anmäler ärende till universitetsdirektörens berednings- och beslutsmöte enligt nedan.
Mötesdag:
Tid som behövs:
Ärende:
Föredragande:
Handlingar:
Närvarar: (via Zoom eller på plats)
Beslutsmall
Beslutsmall finns i blankettarkivet och i Word under Nytt / Delad. Oftast används "beslutsmall utan signering", se webbsidan Avseende signering av handlingar.
Kvalitetssärking av beslutsförslag
Beslutsförslaget ska kvalitetssäkras innan förslaget laddas upp. Chefen för den verksamhet som utarbetar beslutsförslaget ansvarar för kvalitetssäkringen av förslaget.
Som stöd i kvalitetssäkringen finns en vägledning i att skriva beslut som utgår ifrån KTH:s beslutsmall och som förklarar vilken typ av text som ska finnas i olika delar av dokumentet. I vägledningen finns också exempel på texter som kan användas. Därtill finns också en checklista som vägleder i formalia, formulering av innehåll och i förankringen (beredningen) av beslutet.
Checklista vid skrivande av beslut
Vägledning i att skriva beslut
Text om övriga närvarande vid mötet
Text att kopiera och lägga in i beslutsdokumentet:
"Detta beslut har fattats av universitetsdirektör Kerstin Jacobsson efter föredragning av TITEL FÖRNAMN EFTERNAMN. Närvarande vid beslutet var biträdande universitetsdirektör Fredrik Oldsjö, ordförande för Tekniska högskolans studentkår Gustav Heldt och mötets sekreterare Karin Almgren."
Mötesdagar och deadline för handlingar under VT-25
Mötestid (fredagar) | Deadline för anmälan och handlingar (måndagar) |
---|---|
15 januari 10.30-12.00 (obs! onsdag) | 9 januari (obs! torsdag) |
24 januari 08.30-10.30 | 20 januari |
31 januari 08.30-10.30 | 27 januari |
14 februari 08.30-10.30 | 10 februari |
21 februari 08.30-10.30 | 17 februari |
7 mars 8.30-10.30 | 3 mars |
14 mars kl. 08.30-10.30 | 10 mars |
21 mars kl. 08.30-10.30 | 17 mars |
28 mars kl. 08.30-10.30 | 24 mars |
11 april kl. 08.30-10.30 | 7 april |
25 april kl. 08.30-10.30 | 17 april (obs! torsdag) |
5 maj kl. 13.00-15.00 (obs! måndag) | 28 april |
16 maj kl. 08.30-10.30 | 12 maj |
23 maj kl. 08.30-10.30 | 19 maj |
2 juni kl. 13.00-15.00 (obs! måndag) | 26 maj |
13 juni kl. 08.30-10.30 | 9 juni |