Så här jobbar KTH med e-handel
E-faktura
I och med lagstiftning som började gälla den 1 april 2019 ska ni som leverantör till KTH skicka e-fakturor. DIGG och SFTI rekommenderar att PEPPOL BIS Billing 3 används för att leva upp till lagens krav på e-fakturastandard.
Aktuella regler för betalning och fakturering till KTH
Elektroniska beställningar
KTH ska kunna hantera beställningar elektroniskt KTH i enlighet med kraven som ställs i förordning (2003:770) om statliga myndigheters elektroniska informationsutbyte.
Du som är avtalsleverantör och behöver hjälp med din elektroniska kommunikation mot KTH:s e-handelssystem WISUM (punchouter, kataloger, order med mera), skickar din fråga till KTH:s e-handelssamordnare på kth-ehandel@kth.se
Exempel på uppstartsflöde efter tecknat avtal
E-handelssamordnare kontaktar leverantören för inhämtande av mer detaljerad information inför implementeringen. Följande frågeformulär och prisfilsmall ska fyllas i av leverantör och skickas till
kth-ehandel@kth.se
Inför-integration.dotx (dotx 23 kB) (docx 23 kB)
Är ni ensam leverantör på avtalet använd denna grundmall
Prisfils-exempel-EN-leverantör-SV-ENG-2024-04-05.xlsx (xlsx 13 kB)
Är ni flera leverantörer på avtalet använd denna grundmall
Prisfils-exempel-flera-leverantör-SV-ENG-2024-04-05.xlsx (xlsx 14 kB)
Ett uppstartsmöte bokas in med leverantör. På mötet tas beslut om produktvisning ska ske via pris-fil eller punchout. Oavsett val ska alltid en pris-fil från leverantör inlämnas för att avgränsa att produktutbud överensstämmer med avtal.
Upphandlare och ansvarig för avtalet, tillsammans med e-handelssamordnaren kontrollerar att utbud överensstämmer med avtal. Avtalet publiceras i skarp drift i e-handelssystemet samtidigt som information går ut till KTH:s organisation att avrop/beställning kan göras i systemet.