Upphandling och inköp
KTH är en statlig myndighet. Därför är alla på KTH skyldiga att följa Lagen om offentlig upphandling (LOU) samt KTH:s riktlinje och rutiner för upphandling.
Köpa vara eller tjänst? Följ dessa steg, i nummerordning
För frågor om inköp och upphandling kontakta inköpsansvarig för skolan/VS .
1. Du ska använda varor/tjänster som är upphandlade av KTH, via våra egna avtal och/eller avtal som är upphandlade specifikt för din skola. Börja med att tittai i
avtalskatalogen
eller
Wisum
. Det är skolan/VS-avdelningarnas personal som ansvarar för att genomföra beställningarna i Wisum. Upphandlingsgruppen lägger inga beställningar i Wisum.
Om du inte hittar det du söker där, gå till punkt 2.
2. Kontrollera om varan/tjänsten finns på något statligt ramavtal, se
avropa.se
Observera att det i vissa ramavtal finns en typ av procedur som kallas förnyad konkurrensutsättning (FKU), kontakta
inköpsansvarig för skolan/VS.
3. Om det du söker varken finns på KTH:s avtal eller statliga ramavtal ska du göra en upphandling enligt KTH:s regler. Hur du gör beror på beloppet.
Direktupphandling 1 kr – 99 999 kr (exklusive moms)
Det är skolan/VS-avdelningarnas personal som ansvarar för att genomföra dessa direktupphandlingar och beställningar.
Information och instruktioner, se sidan direktupphandling 1-99 999 SEK
Direktupphandling 100 000 kr – 700 000 kr (exklusive moms)
Kontakta inköpsansvarig för din skola/VS för mer information.
För att anmäla en upphandling över 700 000 kr (exklusive moms), använd dig av länken Anmälan av upphandling | KTH Intranät (svenska) ,
För skolspecifika frågor hänvisar vi till respektive skolas intranät.