Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

KTH:s organisation för inköp och upphandling

Organisationen består av en upphandlingsgrupp på Ekonomiavdelningen vid VS, med upphandlare, skolornas inköpsansvariga, E-handelssamordnare samt avtalscontroller.Upphandlingsgruppen är policy- och regelskapande, rådgivande, samordnande och utvärderande gentemot skolorna och VS. Upphandlingsgruppen genomför upphandlingar över direktupphandlingsgränsen för hela KTH. Inköpsansvariga ansvarar för direktupphandlingar för sina respektive skolor.

Kontakt

Det är ”din” skolas inköpsansvarig du ska kontakta om du har frågor om t ex:

  • Upphandlingsfrågor, processer mm
  • Frågor om ramavtal och andra upphandlade avtal
  • Organisatoriska frågor som rör upphandling och inköp, som inköpsflöden och – behörigheter på skolnivå

Uppföljningsarbetet på KTH samordnas av avtalscontroller och består av flera aktiviteter som anpassas efter avtalets natur. För frågor angående avtalsuppföljning ställs till uppfoljning-upphandling@kth.se

Frågor om e-handel ställs till kth-ehandel@kth.se

För felanmälan av vårt av e-handelssystem WISUM, kontakta kth-wisum-support@kth.se

Upphandlingsgruppen nås på e-postadressen upphandling@kth.se