KTH Entré är en central mötesplats för service och information på KTH Campus. Som anställd på KTH kan du bland annat få hjälp med passerkort, IT-support, bokning av Entréhallen, köp av profilprodukter och parkeringsbiljetter.
Adress och öppettider
Adress: Drottning Kristinas väg 4 Ordinarie öppettider: måndag-fredag kl. 8.00–16.30
Digitala kölappar i KTH Entré
När du besöker KTH Entré har du möjlighet att välja mellan en fysisk kölapp och en digital kölapp. Med den digitala kölappen kan du se hur många personer som väntar före dig, vilket är särskilt användbart vid långa köer. Du kan komma åt den digitala kön antingen via en webblänk eller genom att ladda ner Q-cloud-appen från App Store eller Google Play.
KTH-konto används för att få tillgång till KTH:s IT-tjänster. Om du inte har Mobilt BankID kan du kvittera ut ditt konto och få hjälp att aktivera det i KTH Entré. Tänk på att ta med giltig legitimation.
Passerkort används för att tillträde till KTH:s lokaler. I KTH Entré kan du hämta ut ett nytt passerkort, få hjälp att ersätta förlorat kort eller byta pinkod.
I KTH Entré ordnas olika typer av event under året, till exempel lunchseminarier och utställningar. Du kan boka Entréhallen genom att skicka förfrågan till entrehallen@kth.se .
Personer som använder Apple-produkter och försöker logga in på Ladok för studenter kan komma till en tom sida. Lösningen är då att uppdatera sitt operativsystem.
Från och med 10 december 2023 måste alla studenter på KTH med svenskt personnummer ha minst tillitsnivå AL2 på sitt KTH-konto för att kunna logga in i Ladok.