Event i KTH Entré

Funderar du på att ordna en utställning, mindre mässa eller ett lunchseminarium? Behöver du en central plats för att dela information och möta studenter? Då kan Entréhallen i KTH Entré vara ett alternativ för dig.

Entréhallen är ljus och luftig och vid event kan man ta emot 50-100 besökare. Antalet besökare är beroende av vilken typ av event det gäller, vi gör en bedömning vid en eventuell bokningsförfrågan. Vår dagliga verksamhet pågår i KTH Entré vardagar kl. 08:00-16:30.

Lokalen och möblering

Ytan i Entréhallen som lämpar sig för event är 17 meter lång och 5 meter bred, och den sträcker sig från disk nummer 5 och till bortre änden av lokalen. Det finns möjlighet att till viss del dela av eventytan med ett rött draperi och på så sätt få två ytor. Ytan bakom draperiet, är 6 meter lång och 5 meter bred. Det finns projektor och duk till båda ytorna. Observera att det av säkerhetsskäl inte är tillåtet att möblera invid eller blockera de nödutgångar som finns.

Använd med fördel de möbler som finns på plats. Alternativt använd egna vikväggar, roll-ups eller dylikt som tar lite plats. Utöver de möbler som finns på plats har vi 6 st. rektangulära hopfällbara plastbord för utlåning (60x120 cm).

Följande möbler finns att tillgå:

Höga runda bord: 10 st. (109 cm)

Mellanhöga runda bord: 6 st. (72 cm)

Låga bord: 4 st. (62 cm)

Röda stolar: 80 st.

Soffor: 6 st.

Scen

En scen med måtten 115x230x30 cm finns att tillgå. Scenen består av kuber och den är flyttbar.

IT och trådlöst nätverk

Trådlösa nätverket Eduroam fungerar överallt på KTH. Om du saknar tillgång till Eduroam, går det att beställa ett tillfälligt gästkonto eller KTH-Conference från IT-avdelningen. Kontakta it-support@kth.se

senast fem arbetsdagar innan det ska användas, annars kan IT inte garantera att det blir klart till eventet.

Dator/laptop tillhandahålls inte av KTH Entré. Skrivare finns i lokalen och kan användas genom att logga in med egna användaruppgifter (KTH-inloggning).

AV-utrustning

I Entréhallen finns två projektorer: en med tillhörande duk i den främre delen av ytan och en i den bortre delen av ytan som kan spela upp på bakre väggen. Projektorerna och duken styrs via en display som är placerad på bakre väggen. Instruktioner för hur du använder dem finns vid displayen.

Det finns två mikrofoner till låns på förfrågan: en vanlig trådlös handmikrofon och ett headset/mygga.

Övrig AV-teknik beställs externt eller från IT-avdelningen. Kontakta av-teknik@kth.se

Toaletter

Toaletter och toalett anpassad för personer med funktionsnedsättning finns på plan 1.

Hiss

KTH Entré har en hiss som är placerad innanför huvudentrén vid Drottning Kristinas väg 4, den går mellan plan 1 och plan 2.

Viktigt att tänka på när du planerar

Planera ditt event noga, särskilt med hänsyn till säkerhetsaspekter. Om ditt event förväntas ha många besökare behöver ni ha någon som säkerställer att antal personer inte överstiger det antal, som enligt överenskommelsen vid bokningen, är tillåtet i lokalen.

Bokning och avbokning

Vänligen skicka din bokningsförfrågan till entrehallen@kth.se , följande saker bör tydligt framgå:

• Datum och tider
  • Typ av event
  • Möblering
  • Förtäring
  • Kontaktperson – ska vara KTH-anställd eller student med koppling till THS verksamhet.

Vid behov bokar vi in ett möte vid förfrågan. Om bokningsförfrågan accepteras kommer du att få ett bokningsformulär att fylla i samt användarguide/användarvillkor.

Om du behöver avboka ditt evenemang ska detta ske senast fem arbetsdagar innan planerat event.

Innehållsansvarig:entrehallen@kth.se
Tillhör: KTH Intranät