För att du ska kunna arbeta i ärendehanteringssystemet behöver du ha behörighet till systemet. Det är också bra att gå kurs i systemet Edge som går att hitta i Canvas.
Beställning
Du som ska ha Edge access behöver vara anställd eller konsult.
Behörighet till supportgrupper hanteras av den lokala supportgruppsadministratören för den supportgruppen.
Fakta
Behörighet för att jobba med ärenden i Edge är uppdelad i 3 delar.
Behörighet till själva systemet Edge - beställs via KTH IT-Support enligt ovan.
Denna behörighet synkas en gång per natt. Så man kan tidigast logga in i Edge dagen efter man fått svar från KTH IT-Support.
Behörighet till sin skolas/avdelnings vyer i vänster kolumn - beställs av KTH IT-Support samtidigt.
Man måste ha försökt logga in en gång innan rätt vy kan kopppas till Edge kontot. Inloggningen behöver inte ha lyckats. Så man kan faktiskt testa logga in innan steg 1 för att det ska vara klart då beställningen kommer till KTH IT-Support.
Behörighet till en supportgrupp och de ärenden som tillhör denna - hanteras av skolans/avdelningens egna supportgruppsadministratörer.
En supportgruppsadministratör kan ha lagt till en supportperson innan steg 1 och 2 är klart.
Utbildningsmaterial för Edge finns via en
självstudie-kurs
med videos i Canvas.
Det finns även en användardokumentation inne i systemet tillgänglig via denna knapp i själva Edge systemet: