FAQ om Edge

Frågor och svar om Edge

Fråga: Varför står det (no value) när jag skall skriva E-post?
Svar: Systemet skriver in namnet på den person som äger ärendet (Support Person) som avsändare. Om ingen Support Person är satt står det (no value). Sätt Support Person till dig själv eller ta bort texten och skriv ditt eget namn.

Fråga: Varför står det någon annans namn som signatur när jag skall skriva E-post?
Svar: Systemet skriver in namnet på den person som äger ärendet (Support Person) som avsändare. Sätt Support Person till dig själv eller ta bort texten och skriv ditt eget namn.

Fråga: Jag hittar inte min "kö" i Edge, var finns mina ärenden?
Svar: Köer finns inte som koncept i Edge. Ärenden tilldeas till Supportgrupper. Man kan se alla ärenden i det supportgrupper man är med i via vyn "1.2 Open Incidents in My Teams" under fliken "Incidents" i vänsterfältet. Administratörer för supportgrupper kan också lägga upp sökningar för arbetsgruppen under avdelningen/skolans flik i vänsterfältet.

Fråga: En person kan inte logga in i systemet även då jag lagt till användaren i supportgruppen?
Svar: Det räcker inte med att bara vara medlem i en supportgrupp. Personen behöver även ges rättigheter till att logga in i systemet. Detta kan göras av KTH IT-support.

Hjälpte denna sida dig?
Tack för din åsikt!
Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2019-10-22