Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Ärendehantering (Edge)

Efecte Edge är ärendehanteringssystem som används på KTH.

Kom igång med Edge

För att du ska kunna arbeta i ärendehanteringssystemet behöver du ha behörighet till systemet. Det är också bra att gå kurs i systemet Edge som går att hitta i Canvas.

Beställa access till Edge

Utbildningsmaterial för Edge

Hantera Edge

Lär dig att hantera Edge genom att läsa information på följande sidor:

Saknar mappar i vänsterkolmnen i Edge

Använda Knowledge Base i mail

Spam-mail i Edge

Radera ärenden i Edge

Hitta ett ärende då du söker

Ändra autosvar i Edge

Mail till många och få svaren in som egna ärenden i Edge

Mail till många och få svaren in i ETT ärende i Edge

Flytta från funktionsmailbox in till Edge

Vyer, sökningar och statistik

I Edge kan du skapa dina egna vyer och du kan också ta ut statistik på exempelvis antal ärenden som är lösta under en viss period, med mera.

Vyer, sökningar och statistik

Kända problem

Har du ett problem i Edge kan du först titta på aktuella och åtgärdade problem innan du rapporterar in det till KTH IT-Support.

Kända problem

FAQ om Edge

Vanligt förekommande frågor om Edge.

FAQ om Edge