Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Radera ärenden i Edge

Felaktiga ärenden kan raderas

Spam-mail i Edge

OBS! Gäller det spam-mail ska en annan rutin användas Spam-mail i Edge . Dessa används för att bygga spam-filtrering.

Ibland har man ärenden som inte ska vara kvar i Edge, t.ex. testärenden eller andra oönskade ärenden. Dessa kan man radera från systemet.

För att radera oönskade ärenden gör man så här:

Markera alla mail som man vill radera och klicka på Edit. Välj sen Delete selected data cards.

 Då får man en bekräftelse på att man verkligen vill radera dessa ärenden.

Alternativ metod: Man kan också innifrån ett ärende välja att radera det genom att klicka på ...More och välja Delete data card.

De raderade ärendena ligger i en papperskorg som systemet tömmer en gång per vecka. Har man raderat felaktigt kan man återställa ärendet från papperskorgen om den inte hunnit tömmas.
I papperskorgen ser man bara ärenden som är raderade från supportgrupper som man har access till.