Radera ärenden i Edge
Felaktiga ärenden kan raderas
Ibland har man ärenden som inte ska vara kvar i Edge, t.ex. testärenden eller andra oönskade ärenden. Dessa kan man radera från systemet.
För att radera oönskade ärenden gör man så här:
Markera alla mail som man vill radera och klicka på Edit. Välj sen Delete selected data cards.
![](/polopoly_fs/1.909292.1599189577!/image/1.jpg)
Då får man en bekräftelse på att man verkligen vill radera dessa ärenden.
![](/polopoly_fs/1.909293.1599189580!/image/2.jpg)
Alternativ metod: Man kan också innifrån ett ärende välja att radera det genom att klicka på ...More och välja Delete data card.
![](/polopoly_fs/1.909303.1599183085!/image/3.jpg)
De raderade ärendena ligger i en papperskorg som systemet tömmer en gång per vecka. Har man raderat felaktigt kan man återställa ärendet från papperskorgen om den inte hunnit tömmas.
I papperskorgen ser man bara ärenden som är raderade från supportgrupper som man har access till.