Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Svar från KTH Form in till Edge

Man kan välja att skicka svaren från sitt formulär direkt till sin supportgrupp i Edge

För att kunna låta svar från ett formulär i KTH Form gå direkt in till Edge behövs nedanstående 2 saker i sitt formulär.

1. Ett fält i sitt fomulär för att samla in vem som ska hamna som beställare/kund i ärendet i Edge.

Fältet måste vara av typen E-postadress.
Fältet måste vara obligatoriskt och även ikryssat att denna ska användas som svarsadress.

Låt rutan för bekräftelsemail vara tom. När det skickas mail till ärendehanteringssystemet Edge är det bättre att låta ärendehanteringssystemet skicka bekräftelsemailet, vilket alltid görs automatiskt. Då får beställaren/kunden även ett ärendenummer att ha med i fortsatt konversation.

Forms, epostfält

 2. En adress dit svar på formuläret ska skickas

Detta kan anges på 2 olika sätt.

Alternativ A). Vanligast är att alla svar i formuläret ska till samma supportgrupp. Då anger man denna adress under inställningar. Skriv in den e-postadress som man har till sin supportgrupp i Edge.

Mottagare

Alternativ B). Man kan också ha en rullgardinsmeny i sitt formulär och där skicka formuläret till olika supportgrupper i Edge beroende på vad personen som fyller i formuläret väljer i rullgardinsmenyn.

Rullgardinsmeny