Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Spam-mail i Edge

Man kan sortera bort spam i Edge utan gå in i ärendena.

Det kommer ibland oönskade spam-mail direkt in till supportgrupperna som man lätt skulle vilja sortera bort direkt i listan utan att öppna dessa. Är det spam-mail gör man så här:

Markera alla mail som är spam och klicka på Edit. Välj sen Edit selected data cards.

Det som ska ändras är Support group eftersom alla spam-mail ska flyttas till supportgruppen Spam. Då kommer dessa att ligga till grund för att bygga bättre spam-filtrering så man slipper liknande mail i framtiden.

Klicka Save & close för att flytta bort de markerade ärendena.

OBS! Om ärendena inte har någon Category kommer man att få ett felmeddelande eftersom detta är ett obligatoriskt fält, och då flyttas inte dessa ärenden bort.
Jobbar man inte med kategorisering i sina grupper kommer ärenden i er supportgrupp automatiskt att ha Okategoriserad satt som Category, så det är inga problem.
Jobbar gruppen med kategorisering kan ni prata med er gruppadministratör om att sätta en Default category på er grupp. Det är upp till varje supportgrupp att själva bestämma.