IT-stöd på ITM-skolan
Det finns IT-stöd att få både på central nivå via it-support@kth.se och via ITM-skolans IT-samordnare.
IT-stöd på KTH börjar på ett ställe
När du behöver hjälp med IT-relaterade ärenden kontakta KTH IT-support genom att maila it-support@kth.se eller ringa 08-790 66 00. Du kan även använda Portalen för IT-ärenden .
De ärenden som inte går att lösa i första kontakt med användaren kommer att eskaleras vidare till rätt kompetens. I de fall ärendet behöver hanteras på plats kommer en lokal IT-tekniker att kontakta användaren och boka en tid.
Mer information och praktiska länkar på KTH IT-support
Inköp av IT-tjänster och IT-produkter
I Portalen kan du som anställd även beställa vissa IT-tjänster och IT-produkter.
Läs mer om hur du gör olika IT-beställningar
IT-samordnare
ITM-skolans IT-samordnare är ansvarig för att fånga upp, formulera och samordna skolans IT-behov och är skolans kontaktperson när det gäller att planering av större IT-relaterade aktiviteter (t.ex. byta skrivare, flyttar mm). Kontakta ITM-skolans IT-samordnare via it-samordnare@itm.kth.se .
Lokala IT-tekniker
Lokala IT-tekniker finns placerade lokalt på skolan och är indelade i tre team.