Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

IT-beställningar

Länkar och instruktioner för IT-beställningar.

Beställa KTH-konto

KTH-konton skapas automatiskt när en person registreras som personal i HR+ eller som student i Ladok och finns tillgängliga när anställningen eller kursen startar. Men i vissa undantagsfall kan vi skapa ett KTH-konto manuellt.

Beställning av KTH-konto via Portalen för IT-ärenden

IT-beställningar via ITA - Beställningsportal

Information om den del av tjänster och licenser som beställs med hjälp av ITA - Beställningsportal (som bara godkända beställare  har tillgång till). I portalen kan man beställa tjänsterna IT-Arbetsplatsen  och KTH Klientbackup, samt licenser såsom till exempel Adobe CCE suite, Grammarly och Microsoft Visio. Dessa beställs för interndebitering på tidsbestämd basis. 

Beställningar genom ITA – Beställningsportal

IT-beställningar via portalen för IT-ärenden

Information om hur du beställer datorer, tillbehör, licenser som KTH inte har tillgång till idag samt mobila enheter, och en del IT-tjänster såsom telefonabonnemang och utrangering av IT-utrustning.

Beställ IT-produkter och vissa IT-tjänster via Portalen för IT-ärenden

Beställa skrivare

För beställning av nätverksinstallation och skrivarkö till KTH Print och andra skrivare kontaktar du it-support@kth.se .

För beställning av KTH-Print multifunktionsskrivare och andra skrivare gå till Beställ KTH-Print och andra skrivare .