Till innehåll på sidan

IT-beställningar

Här finner ni nyttiga länkar och instruktioner för IT-beställningar.

KTH-konto

KTH-konton skapas automatiskt när en person registreras som personal i HR+ eller som student i Ladok och finns tillgängliga när anställningen eller kursen startar. Men i vissa undantagsfall kan vi skapa ett KTH-konto manuellt.

Beställning av KTH-konto via Portalen för IT-ärenden

IT-tjänster och licenser

Vissa tjänster och licenser som vi debiterar för beställs via beställningsportalen där bara godkända beställare har access till. I beställningsportalen kan man beställa IT-arbetsplatsen (KTH Windows, KTH Mac eller KTH Ubuntu), KTH-klient backup CrashPlan eller diverse licenser såsom Adobe CCE suite, Grammarly, Microsoft Visio osv.

Beställ IT-tjänster och licenser

IT-produkter

På den här sidan hittar du information om hur du beställer IT-produkter. KTH IT har tagit fram ett antal standardprodukter som lämpar sig väl för KTH:s verksamhet, med målet att få en bra prestanda till fördelaktiga priser.

Beställ IT-produkter via KTH IT-Support

Telefoni

Du kan beställa mobilabonnemang, digital eller analog anknytning eller mobilt bredband.

Beställning av telefonitjänster   

Skrivare

Beställning av multifunktionsskrivare (KTH Print) och andra nätverksskrivare görs genom beställningsportalen WISUM.

För beställning av nätverksinstallation och skrivarkö till KTH Print och andra skrivare kontaktar du it-support@kth.se .

Beställa KTH Print och hjälp med andra skrivarfrågor

Ladok certifikat

Beställning, avbeställning och förnyelse av Ladok certifikat sker via ett beställningsformulär.

Beställning av Ladok certifikat via Portalen för IT-ärenden

Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2023-11-15