IT-beställningar
Länkar och instruktioner för IT-beställningar.
IT-beställningar via Portalen för IT-ärenden
Information om hur du beställer datorer, tillbehör, licenser som KTH inte har tillgång till idag samt mobila enheter, och en del IT-tjänster såsom telefonabonnemang och utrangering av IT-utrustning.
Beställ IT-produkter och vissa IT-tjänster via Portalen för IT-ärenden
IT-beställningar via ITA - Beställningsportal
Information om den del av tjänster och licenser som beställs med hjälp av ITA - Beställningsportal (som bara godkända beställare har tillgång till). I portalen kan man beställa tjänsterna IT-Arbetsplatsen och KTH Klientbackup, samt licenser såsom till exempel Adobe CCE suite, Grammarly och Microsoft Visio. Dessa beställs för interndebitering på tidsbestämd basis.
Beställningar genom ITA – Beställningsportal
KTH-konto
KTH-konton skapas automatiskt när en person registreras som personal i KTH-HR eller som student i Ladok och finns tillgängliga när anställningen eller kursen startar.
Utsedda beställare hanterar alla beställningar av KTH-konto till anknutna personer. Med anknuten menas person som har koppling till KTH på ett formellt sätt genom avtal/skriftlig överenskommelse men varken är student, anställd eller får lön från KTH.
För beställning av KTH-konto för anknuten till en skola, vänder du dig till service-adressen på din skola:
service-abe@kth.se
service-eecs@kth.se
service-itm@kth.se
service-sci@kth.se
ledningskoordinator@cbh.kth.se
För sakavdelningar inom Verksamhetstödet, vänder du dig till HR-ansvariga för avdelningen.
Beställa skrivare
För beställning av nätverksinstallation och skrivarkö till KTH Print och andra skrivare kontaktar du it-support@kth.se .
För beställning av KTH-Print multifunktionsskrivare och andra skrivare gå till Beställ KTH-Print och andra skrivare .