Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

IT-beställningar

Här finner ni nyttiga länkar och instruktioner för IT-beställningar.

KTH-konto

KTH-konton skapas automatiskt när en person registreras som personal i HR+ eller som student i Ladok och finns tillgängliga när anställningen eller kursen startar. Men i vissa undantagsfall kan vi skapa ett KTH-konto manuellt.

Beställning av KTH-konto via Portalen för IT-ärenden

IT-tjänster och licenser

Information om den del av tjänster och licenser som beställs med hjälp av ITA - Beställningsportal (som bara godkända beställare  har tillgång till). I portalen kan man beställa tjänsterna IT-Arbetsplatsen  och KTH Klientbackup, samt licenser såsom till exempel Adobe CCE suite, Grammarly och Microsoft Visio. Dessa beställs för interndebitering på tidsbestämd basis. 

Beställningar genom ITA – Beställningsportal

IT-produkter

Information om hur du beställer datorer, tillbehör, licenser samt mobila enheter och telefonabonnemang. KTH IT har tagit fram ett antal standardprodukter som lämpar sig väl för KTH:s verksamhet, med målet att få en bra prestanda till fördelaktiga priser.

Beställ IT-produkter via Portalen för IT-ärenden

Skrivare

För beställning av nätverksinstallation och skrivarkö till KTH Print och andra skrivare kontaktar du it-support@kth.se .

För beställning av KTH-Print multifunktionsskrivare och andra skrivare gå till Beställ KTH-Print och andra skrivare .

Ladok certifikat

Beställning, avbeställning och förnyelse av Ladok certifikat sker via ett beställningsformulär.

Beställning av Ladok certifikat via Portalen för IT-ärenden