Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Beställa IT-produkter

På den här sidan hittar du information om hur du beställer IT-produkter. KTH IT har tagit fram ett antal standardprodukter som lämpar sig väl för KTH:s verksamhet, med målet att få en bra prestanda till fördelaktiga priser.

Viktigt att tänka på

Innan beställning behöver du veta organisationsnamn samt Agressos ekonomiska projektkod som ska belasta inköpet. Exempel finns i lathundarna på denna sida.

Beställning av IT-produkter och tjänster

Beställningar gällande datorer, tillbehör, licenser samt mobila enheter och telefonabonnemang görs via följande länkar:

Beställ IT-produkter (hård- och mjukvara)

Beställ telefonabonnemang (MEX och mobil)

Beställ KTH IT-Arbetsplats och licensabonnemang

Avyttring eller flytt av utrustning

Beställ KTH Print och hjälp med andra skrivarfrågor

Lathundar för beställning av IT-produkter

Beställning av bärbar dator

Beställning av stationär dator

Beställning av IT-tillbehör

Beställning av mobiltelefon

Beställning genom Wisum varukorg

Beställning av programvara

Beställningsgodkännande

Detta sker efter att du lagt din beställning:

  • Beställningen går till ekonomiskt ansvarig för godkännande
  • Beställningen tas därefter emot av IT-inköpare (om den godkändes i steget innan)
  • IT-inköparen kontrollerar produkterna, kontaktar beställaren vid justeringar och lägger sedan order
  • Leverans till IT-Support, där leveransen kontrolleras avseende antal kollin och ev. skador
  • Hårdvaran (datorer & mobiler) registreras i IT:s inventarieregister
  • Eventuellt sker dellevereras beroende på produkt
  • Plattformsdator läggs över för installation
  • Utleverans eller upphämtning i KTH Entré planeras in
  • Eventuell introduktion sker vid sådan önskan