Till innehåll på sidan

Beställning av stationär dator

På denna sidan finns det en lathund för hur man beställer en stationär dator.

För att beställa en stationär dator gå till sidan Beställ stationär dator .

Det finns olika standardmodeller av stationära datorer som du kan välja emellan och eventuellt konfigurera om efter behov.

Hur man beställer en stationär dator

  1. Välj modell av stationär dator
    Bild på olika modeller av datorer
  2. Du kan välja standard konfiguration eller välja olika uppgraderingar genom rullgardinsmenyerna
    Bild på datorkonfiguration
  3. Välj möjliga tillbehör
    Bild på önskade tillbehör
  4. Använd fritextfältet för att fylla i övrig information eller lägga extra tillbehör
    Bild på att lägga till ytterligare information
  5. Välj installationsform genom rullgardinsmenyn. Du kan välja emellan KTH IT-Arbetsplats (KTH Windows, KTH Mac eller KTH Ubuntu) eller självadministrerad fristående dator. Om du valt KTH IT-Arbetsplatsdator, väljer du om slutanvändaren behöver en datorintroduktion eller inte. Glöm inte att beställa IT-arbetsplats tjänsten  separat via den utsedda beställaren på din skola.
    Bilden visar typ av installation och du får välja Ja elle Nej för introduktion.
     
    Bilden visar typ av installation om du väljer självadministrerad dator.
  6.  Räkna ihop den totala summan av dina valda inköp och skriv summan i textrutan för uppskattad budget (1). Detta beloppp är det som den ekonomiska attestanten för projektet behöver godkänna.
    Välj skolan, organisationsbeteckning och Agressos ekonomiskt projektnummer (2).
    Välj sedan slutanvändare (A).
    Om slutanvändaren ej är valbar, Klicka på "Inget KTH-ID" kryssrutan och skriv sedan namnet på slutanvändaren i textrutan (B).
    Fyll i fälten med totala summan, skolan, org. kod, projektnummer och slutanvändaren.
  7. Klicka på "Fortsätt till bekräftelse"
  8. Granska och "Bekräfta" ordersammanfattningen
    Bekräfta ordersammanfattningen
  9. Du ser sedan beställningen under Mina öppna förfrågningar med aktuell beställningsstatus
    Visar dina öppna beställningar
  10. Gå igenom beställningen och kolla så att allt är rätt. Om du vill avbryta beställningen ifall du till exempel ser att du valt fel modell, klicka på pilen och välj "Avbryt". Detta bör i så fall ske så snabbt som möjligt innan din beställning hinner bli godkänd.
    Avbryt din beställning
Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2022-09-30