Inköp och upphandling
Så gör du ett inköp
Om du skall köpa en vara eller en tjänst, skall du följa denna arbetsordning (i nummerordning):
1. Du skall använda varor och tjänster som är upphandlade via KTH:s ramavtal, börja med att titta i
WISUM
och
avtalsdatabasen
. Hittar du inte det du söker fortsätt med punkt 2.
2. Om det du söker inte finns på KTH:s avtal skall du kontrollera om varan/tjänsten finns på de statliga ramavtalen, dessa kan du hitta på
avropa.se
.
3. Om det du söker inte finns på något avtal så måste du göra en upphandling. Det finns två typer av upphandlingar, direktupphandling och upphandlingar som överstiger direktupphandlingsgränsen på 700.000 SEK, det vi i dagligt tal kallar upphandling.
Mer information om inköp och upphandling på kth.se
Inköp av catering och fruktkorgar
Ditt lokala verksamhetsstöd hjälper till med inköp av catering.
Läs mer om catering och hitta rätt kontakt här
Fakturaadress
När du gör ett inköp och ska faktureras, ska fakturan skickas till:
Kungliga Tekniska högskolan
Fakturaservice
Box 24075
104 50 Stockholm
Det är viktigt att använda ditt KTH-id som referens i fakturan, t ex DITTID KTHSCI