Hybridundervisning för nybörjare

Prova på och fråga! Datum: 13/11 och 20/11 på Campus Valhallavägen

Publicerad 2020-11-09

Ska du undervisa i sal och samtidigt ha deltagande studenter och/eller gästföreläsare via Zoom? Då kan du komma på ett "studiebesök" på Campus och testa att rigga en föreläsningssal med tekniken du behöver.

Till din hjälp finns tekniker, pedagogiska utvecklare samt arkitekt och utvecklingsledare för nya salar. Eventet arrangeras av Utbildningsutveckling och högskolepedagogik  och PriU-gruppen lokaler, schema och planering (gruppwebb i Social) .

Tid och plats

Datum: 2020-11-13 kl 12.15 - 13.00. Campus Valhallavägen: Studiebesök och prova på - hybridundervisning - för nybörjare (på svenska) .

Datum: 2020-11-20 kl 12.15 - 13.00. Campus Valhallavägen.

Vad får jag göra på workshoppen?

Prova på

Alla deltagare kommer att få prova på att koppla in sin dator, använda dokumentkamera för föreläsningsanteckningar som projiceras på duk för studenter i rummet samt i Zoom.

Fråga

Tillfälle ges att ställa frågor och diskutera olika scenarier. Tekniker, pedagogiska utvecklare samt arkitekt och utvecklingsledare för nya salar deltar.

Innehållsansvarig:e-learning@kth.se
Tillhör: KTH Intranät