Lärare berättar: Erfarenheter av hybridundervisning
Vad kan jag som lärare tänka på när jag undervisar studenter som deltar på distans och fysiskt i sal? Välkommen till detta Lunch ‘n’ Learn som är en paneldiskussion där lärare och personal delar med sig av erfarenheter av hybridundervisning.
Tid: On 2021-11-03 kl 12.15 - 13.00
Plats: Online via Zoom
Språk: Svenska
Medverkande: Helena Lennholm, Bo Karlsson, Per Holmgren, Håkan Westlund, Gottfried Gemzell
Webbinariet ges på svenska och kommer att spelas in.
Ta del av erfarenheter och bidra till diskussionen om hybridundervisning på KTH
Det här webbinariet är en paneldiskussion där lärare och personal från olika skolor på KTH, samt personal från IT-supporten diskuterar och problematiserar höstterminens hybridundervisning med fokus på pedagogiska perspektiv. Ta del av erfarenheter från hybridundervisningen och lär dig mer om våra nya hybridsalar i bland annat Q- och E-husen.
Några av frågorna som panelen kommer att diskutera är:
- Hur löste/främjade du kommunikationen mellan sal- och distans-studenter?
- Hur stor roll har uppställningen (hemma/hybridsal/studio/...) spelat för din hybridundervisning?
- Hur har olika typer av läraktiviteter (föreläsning/seminarium/laboration/grupparbeten/...) fungerat i hybridformatet?
- Hur ser du på olika verktygs roll i hybridundervisningen? Något som fungerat extra bra eller varit ett bra stöd?
Frågor välkomnas även från deltagare.
Detta webbinarium riktar sig till lärare på KTH och främst till dem som vill utveckla sin distans och hybridundervisning i KTH:s lokaler.