Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Progression av studenters friläggningsförmåga

Studenternas förmåga att identifiera krafter som påverkar ett föremål genom de grundläggande kurserna i mekanik och hållfasthetslära behöver förbättras. Detta projekt syftar till att göra detta genom att erbjuda studenter digitala verktyg för övning och återkoppling. Utvecklingsprojektet genomförs på Skolan för teknikvetenskap, SCI inom ramen för KTH:s förändringsprogram Framtidens utbildning.

Projektet kommer starta senare än planerat.

Kontakta projektledaren

(tillfällig)

Gunnar Tibert
Gunnar Tibert vice skolchef
Innehållsansvarig:framtiden@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2024-05-13
F01-ABE Integrerat livslångt lärande​
F02-ABE Omedgörliga problem i en hållbar kontext​ inom samhällsbyggnad
F03-ABE Designstudions pedagogiska landskap
F04-CBH Digital och kontinuerlig examination
F05-CBH Breddad och relevant rekrytering till masterprogram
F06-CBH Ökad genomströmning
F07-CBH Utveckling av programstrukturer på avancerad nivå
F11-EECS Masterprogram i hållbar digitalisering
F12-EECS Lärarlag och kritiska vänner
F13-EECS Kvalitet och mångfald i examination inom program
F14-ITM Möbius – tekniskt basår i Södertälje
F15-ITM HING i Industriell teknik med en ingång och flera utgångar
F16-ITM Modularisering av studier på avancerad nivå (M-SPAN)
F17-ITM Product Innovation and Manufacturing Open Lab – PRIMO Lab
F18-SCI Nulägesanalyser för programombyggnad
F19-SCI Storskalig examination
F20-SCI ​​Flexibelt inspelat material för aktivt lärande
F21-SCI Progression av studenters friläggningsförmåga
F22-SCI Datadriven meritvärdering vid antagning till masterprogram
F23-SCI Integrera ämnes- och yrkesrollsnära HU och JML