Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Progression av studenters friläggningsförmåga

Studenternas förmåga att identifiera krafter som påverkar ett föremål genom de grundläggande kurserna i mekanik och hållfasthetslära behöver förbättras. Detta projekt syftar till att göra detta genom att erbjuda studenter digitala verktyg för övning och återkoppling. Utvecklingsprojektet genomförs på Skolan för teknikvetenskap, SCI inom ramen för KTH:s förändringsprogram Framtidens utbildning.

Projektet kommer starta senare än planerat.

Kontakta projektledaren

(tillfällig)

Gunnar Tibert
Gunnar Tibert vice skolchef
Innehållsansvarig:framtiden@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2025-09-05
Integrerat livslångt lärande​ (ABE-2301)
Omedgörliga problem i en hållbar kontext​ inom samhällsbyggnad (ABE-2302)
Designstudions pedagogiska landskap (ABE-2303)
Digital och kontinuerlig examination (CBH-2304)
Breddad och relevant rekrytering till masterprogram (CBH-2305)
Ökad genomströmning (CBH-2306)
Utveckling av programstrukturer på avancerad nivå (CBH-2307)
Masterprogram i hållbar digitalisering (EECS-2311)
Lärarlag och kritiska vänner (EECS-2312)
Kvalitet och mångfald i examination inom program (EECS- 2313)
Möbius – tekniskt basår i Södertälje (ITM-2314)
HING i Industriell teknik med en ingång och flera utgångar (ITM-2315)
Modularisering av studier på avancerad nivå (M-SPAN) (ITM-2316)
Production innovation and manufacturing lab (ITM-2317)
Nulägesanalyser för programombyggnad (SCI-2318)
Storskalig examination (SCI-2319)
Flexibelt inspelat material för aktivt lärande (SCI-2320)
Progression av studenters friläggningsförmåga (SCI-2321)
Datadriven meritvärdering vid antagning till masterprogram (SCI-2322)
Integrera ämnes- och yrkesrollsnära HU och JML (SCI-2323)