Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Framtidens utbildning på Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

EECS:s utvecklingsprojekt 2023/2024

Masterprogram i hållbar digitalisering

Projekter driver kursutveckling för EECS nya masterprogram, med progression i hållbarhet och jämlikhet, förmåga att hantera omedgörliga problem, koppling till ämnesområdena och anpassning till livslångt lärande. Syftet är att erbjuda ett mastersprogram med tydligt hållbarhetsfokus och koppling mellan hållbar
utveckling och skolans ämnesområden.

Lärarlag och kritiska vänner

Projektet kommer att definiera rutiner för att bygga och underhålla lärarteam för alla större kurser och för att organisera "kritiska vänner"-grupper på alla avdelningar på skolan. Syftet är att säkra utbildningskvalitetsprocesser.

Kvalitet och mångfald i examination inom program

Projektet syftar till att säkerställa att studenterna kan hantera olika situationer när de behöver återge kunskap, och att följa teknikutvecklingen och den pedagogiska utvecklingen av examinationsformer.

Kontakt

I programgruppen för framtidens utbildning:

Markus Hidell
Markus Hidell universitetslektor, docent
Viktoria Fodor
Viktoria Fodor professor
Patrik Hilber
Patrik Hilber professor
Innehållsansvarig:framtiden@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2023-08-30