Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

5 Anmäla studieavbrott via webbformulär

Ingår i process

Studievägleda student som ej uppfyller uppflyttningskrav till högre årskurs, antagna före ht2018

Starthändelse

Student har bestämt sig för att anmäla studieavbrott

Resulterar i

Anmälan om studieavbrott är ifylld och skickad

Aktörer

Student och Personal på skolans utbildningskansli (studievägledare/masterkoordinator)

Beskrivning

Om en student bestämmer sig för att göra ett avbrott från sina studier, ska detta anmälas genom det webbformulär som finns på KTH:s hemsida. Avbrottet är definitivt och om studenten i ett senare skede vill återuppta sina studier måste hen ansöka till programmet på nytt.

En student som avser att anmäla studieavbrott bör, om möjligt, erbjudas ett samtal med programstudievägledaren innan anmälan görs för vägledning samt för att säkerställa att studenten har vetskap om konsekvenserna av ett avbrott. Anmälan finns på studentwebben.

Beskriven av

Centrala studie- och karriärvägledningen

Innehållsansvarig:Karin Hellmalm
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2022-03-21
1 Följa upp studenters resultat i Ladok
2 Kontakta studenter som ej uppfyller kraven
3 Vägleda student
4 Om kursval finns ”spärra” via NyA/Ladok
5 Anmäla studieavbrott via webbformulär
6 Diarieföra och registrera studieavbrott i Ladok
7 Ansöka om studieuppehåll via webbformulär
8 Besluta och diarieföra enligt process
9 Göra individuell studieplanering
10 Uppdatera befintlig individuell studieplan
11 Förbereda för kurstillfällesbyte och ev byta kurspaketering i Ladok
12 Anta till kurstillfälle/inriktning, samt ta bort spärr
13 Registrera/omregistrera på kurs i Ladok för studenter
14 Registrera/omregistrera på kurs i Ladok