Organisation på ABE för resor och utlägg
På ABE-skolan finns följande organisation för resor och utlägg.
Resesamordnare
Vänd dig till skolans resesamordnare i följande frågor:
- ärenden och frågor som berör tjänsteresor, synpunkter, resehanteringssystemet KTH-RES, resebyrån Egencia, tjänstereseförsäkring, avbeställningsskydd
- om du saknar sakattestant (fakturamottagare) i KTH-RES
- stöd till att fylla i reseprofil, reseorder eller reseräkning i KTH-RES
- för att beställa försäkringsbevis, Swedish State Business Travel Insurance Certificate
- Vid frågor om tjänstereseförsäkring, avbeställningsskydd
Institutionens verksamhetsstöd
Vänd dig till din Institutionens verksamhetsstöd i följande ärenden:
- stöd till att fylla i din reseprofil, reseorder eller reseräkning i KTH-RES
- frågor om din reseräkning
- för att beställa försäkringsbevis, Swedish State Business Travel Insurance Certificate
- vid frågor om tjänstereseförsäkring, avbeställningsskydd
Ekonomiadministrationen
- Granskar kvitton och utläggsrapporter för utlägg och resor. Hit skickar du dina underlag för granskning.
Organisation på ABE för granskning av utlägg och resor
Ekonomiadministrationen på skolkansliet granskar utlägg och resor.
Underlag för utlägg och resor, utläggsrapport inklusive kvitton i original ska bifogas som bilagor i systemet och skickas i pappersform till Ekonomiadministrationen via internpost eller vanlig post.
Vid resor ska även underlag som styrker resans syfte finnas med, ex konferensprogram, inbjudan, resplan/Itinerary med restiderna för flyg/tåg, kontoutdrag/valutaväxlingskvitto som visar valutakursen.