Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Zoom

Genom verktyget Zoom finns det ett par upphandlade alternativ som går att använda vid möten. KTH:s IT avdelning kan ge rekommendationer och se till att ni kommer igång med det digitala mötet,

Zoom: upphandlat mötesalternativ från KTH:s IT-avdelning

Det är viktigt att personen/personerna som är ansvariga för mötet lär sig att hantera Zoom. IT-avdelningen kan även ge en liten snabbutbildning i hur man kan gå tillväga innan det digitala genomförandet om behov finns, men det finns däremot ingen möjlighet att någon från IT avdelningen kan sitta med och sköta mötet tekniskt under en hel konferens eller event.

Vid förfrågningar till KTH IT support, kontakta dem på it-support@kth.se  

Om det skulle bli stora problem under själva genomförandet, når ni IT avdelningen under dagtid, på telefonnummer 08-790 66 00.

Zoom-Meeting

  • Ingen kostnad.
  • Max antal deltagare: 500 personer
  • Alla deltagare syns på bild, från 25 personer per block.
  • Interagerande mellan mötesansvarig och deltagare. Åhörarna kan vara aktiva i mötet.
  • Deltagare kan ställa frågor i chatten samt räcka upp handen.
  • Gruppdiskussioner via breakout rooms är möjlig.

För mer information, se Zoom  

Zoom Webinar

  • Licensen lånas ut av KTH IT support. Maila en förfrågan till it-support@kth.se   
  • Max antal deltagare: 1000 personer, KTH IT support står för kostnaden.
  • Giltighetstid: en vecka
  • Det är endast bild på värden och några till som är panelister, övriga syns inte.
  • Envägskommunikation där deltagarna lyssnar och inte interagerar.
  • Deltagare kan chatta samt räcka upp handen.
  • Frågor kan ställas via Q & A.
  • Det finns inte breakout rooms.

För mer information, se Zoom-Webinar  

Artikel om skillnader mellan Zoom meeting och Zoom webinar  (extern sida).