Ärendehantering vid skolsamverkansgrupp
SSG-möten hålls normalt en gång per månad under terminstid.
Lokala samverkansgrupper
Bilaga 1 till Samverkan för utveckling vid KTH .
Bilaga 1: Ärendehantering i Skolsamverkansgrupp (SSG) och Lokal samverkansgrupp (LSG) (pdf 98 kB)
I LSG (lokal samverkansgrupp) följs ärendehanteringen nedan i tillämpliga delar.
Frågor som handlar om verksamheten och dess utveckling, arbetsmiljön i vid bemärkelse, jämställdhets-, mångfalds- och likabehandlingsfrågor ska tas upp.
När det gäller personalärenden ska frågor kring bemanning, avsikt att rekrytera, nyanställningar, avslutade anställningar samt eventuell risk för övertalighet tas upp i samverkan.
Riskbedömning inför ändringar i verksamheten bör ingå i all ärendehantering. Där så är tillämpligt kan Arbetsmiljöverkets publikation ADI 575 användas.
Förslag på dagordning
- Mötet öppnas
- Val av justeringspersoner
- Fastställande av dagordning
Underlag: Kallelse - Föregående protokoll
Underlag: föregående protokoll - Strategiska utvecklingsfrågor
Underlag: Aktivitetsplaner, utvecklingsplaner - Arbetsmiljö/jämställdhets-, månfalds- och likabehandlingsfrågor
Underlag: Arbetsskador och tillbudsrapporter, Arbetsmiljöplan och uppföljning, JML-planer och uppföljning, Arbetsmiljösatsningar eller ”arbetsmiljörelateradeproblem” underlag inför och efter skyddsronder. - Personalärenden
Underlag: Rekryteringstillstånd, kravprofiler, bemanningsplanering, anställningsavtal - Ekonomi
Budget, resultatuppföljning - Övriga frågor