Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Ärendehantering vid skolsamverkansgrupp

SSG-möten hålls normalt en gång per månad under terminstid.

Lokala samverkansgrupper

Bilaga 1 till Samverkan för utveckling vid KTH .

Bilaga 1: Ärendehantering i Skolsamverkansgrupp (SSG) och Lokal samverkansgrupp (LSG) (pdf 98 kB)

I LSG (lokal samverkansgrupp) följs ärendehanteringen nedan i tillämpliga delar.

Frågor som handlar om verksamheten och dess utveckling, arbetsmiljön i vid bemärkelse, jämställdhets-, mångfalds- och likabehandlingsfrågor ska tas upp.

När det gäller personalärenden ska frågor kring bemanning, avsikt att rekrytera, nyanställningar, avslutade anställningar samt eventuell risk för övertalighet tas upp i samverkan.

Riskbedömning inför ändringar i verksamheten bör ingå i all ärendehantering. Där så är tillämpligt kan Arbetsmiljöverkets publikation ADI 575  användas. 

Förslag på dagordning

  1. Mötet öppnas
  2. Val av justeringspersoner
  3. Fastställande av dagordning
    Underlag: Kallelse
  4. Föregående protokoll
    Underlag: föregående protokoll
  5. Strategiska utvecklingsfrågor
    Underlag: Aktivitetsplaner, utvecklingsplaner
  6. Arbetsmiljö/jämställdhets-, månfalds- och likabehandlingsfrågor
    Underlag: Arbetsskador och tillbudsrapporter, Arbetsmiljöplan och uppföljning, JML-planer och uppföljning, Arbetsmiljösatsningar eller ”arbetsmiljörelateradeproblem” underlag inför och efter skyddsronder.
  7. Personalärenden
    Underlag: Rekryteringstillstånd, kravprofiler, bemanningsplanering, anställningsavtal
  8. Ekonomi
    Budget, resultatuppföljning
  9. Övriga frågor