Kurs-PM
Inför varje kursomgång ska det finnas ett kurs-PM som kompletterar informationen i kursplanen. Kurs-PM ska innehålla den information som studenterna behöver för att följa kursen och tillgodogöra sig den på bästa sätt. Det kan t.ex. vara detaljer kring kursens genomförande och formerna för examination, vad som gäller i kursen kring plussning eller fx-komplettering. Lärarstödet kontaktar dig med en påminnelse om detta ett par veckor innan ny period börjar.
Skapa kurs-PM
Du skapar ett kurs-PM genom att följa instruktionerna på sidan skapa och publicera nytt kurs-PM.
Eftersom föregående års kurs-PM kan kopieras räcker det med att du som kursgivare lägger in texterna en gång per kurs. Kurs-PM ska vara publicerat på kursens sida: www.kth.se/student/kurser/kurs/ din kurskod.
I kurs-PM för alla kurser som ges vid CBH ska även information om stöd för studenter med funktionshinder ingå, läs mer nedan.
Stöd för studenter med funktionsnedsättning
Alla kursansvariga/examinatorer på CBH ska lägga in kompletterande text i kurs-PM. Detta gör du på följande sätt. Under avsnittet "Stöd för studenter med funktionsnedsättning" i kurs-PM-generatorn finns redan en text om stöd till studenter med funktionsnedsättning inlagd. Utöver detta lägger du till kursspecifik information om R- och P-stöd genom att klicka i rutan "Inkludera ytterligare ett avsnitt" och sedan "Redigera" för att lägga in nedanstående text:
Informera dessutom kursledaren om du har särskilda behov som inte gäller skriftlig tentamen. Visa då upp intyg från Funka.
- Stödinsatser under kod R (dvs. anpassningar som rör rum, tid och fysisk omständighet, t.ex. förlängd skrivtid) är alltid beviljade.
- Stödinsatser under kod P (pedagogisk anpassning) kan beviljas eller avslås av examinator efter att du ansökt i enlighet med KTH:s regler.
För mer information, se
Hantera stöd till studenter med funktionsnedsättning
För mer information om kurs-PM, se sidan
Kurs-PM på KTH:s centrala intranät.