Amelie om KTH:s framtida vision och mål

Publicerad 2023-08-30

Skolchef Amelie Eriksson Karlström skriver om arbetet med KTH:s nya Vision och mål-dokument.

Den här veckan har jag varit på internat med KTH:s ledningsgrupp och det var två intensiva dagar med bra diskussioner. En viktig aktuell fråga är att få fram KTH:s nya ”Vision och mål” som kommer att gälla för perioden 2024-2028. Detta dokument kommer att ligga till grund för kommande verksamhetsplaner och prioriterade utvecklingsprojekt. Ett första utkast på detta dokument har nu tagits fram och det kommer att diskuteras i olika grupper för att hämta in synpunkter från olika delar av KTH.

På CBH-skolan kommer vi att diskutera detta utkast i skolans ledningsgrupp under nästa vecka. Dekanus och rektor har även bjudit in till ett kollegialt forum nästa fredag, där alla lärare och forskare kommer att få möjlighet att diskutera dokumentet. Ta gärna chansen att delta i detta möte och lämna era kommentarer på KTH:s framtida vision och mål!

Amelie