Amelie om rektorsbesök på CBH-skolan

Publicerad 2023-09-27

Skolchef Amelie Eriksson Karlström skriver om KTH:s rektors och prorektors besök på institutionen för medicinteknik och hälsosystem.

I måndags morse gjorde rektor och prorektor ett besök på institutionen för medicinteknik och hälsosystem (MTH) i Flemingsberg där de fick träffa både studenter och anställda. När den nya KTH-ledningen tillträdde i vintras började man direkt planera besök på alla KTH:s institutioner för att lära känna verksamheten bättre och det här var det sjätte institutionsbesöket på CBH-skolan. Nu återstår bara två institutioner, som kommer att få besök av rektor och prorektor under oktober månad.

Jag har haft möjlighet att följa med på alla institutionsbesök och som ny skolchef har det varit väldigt roligt och intressant att höra hur institutionerna presenterar sig och få en bättre inblick i verksamheten. Det är tydligt att CBH-skolans åtta institutioner har olika karaktär och man har valt att lyfta fram olika styrkor och utmaningar under besöken. Vid besöket på MTH-institutionen i måndags var fokus på utbildning och på rundvandringen fick vi bland annat träffa basårsstudenter som räknade på lutande plan, högskoleingenjörsstudenter som tränade på tentamensuppgifter och masterstudenter som jobbade med projekt.

Amelie