CBH söker programansvarig för masterprogrammet i datadriven hälsa

Publicerad 2024-06-19

Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa, CBH, söker programansvarig, PA, för masterprogrammet i datadriven hälsa bland skolans alla lärare.

Alla med lärartjänst kan söka samtliga PA-uppdrag, men för masterprogram prioriteras sökande med doktorsexamen. Startdatum är 1 oktober 2024. Uppdraget som programansvarig beslutas på fyra år i taget.

Arbetsbeskrivning

En PA:s arbetsuppgifter innefattar, men är inte begränsat, till följande:

• Utveckling: Kontinuerligt programutvecklingsarbete utifrån examens- och programmålen, delta vid möten med grundutbildningsansvarig, andra PA, programhandläggare, studievägledare, lärare och studentrepresentanter, delta vid skolans grund-utbildningsmöten, förbereda inför och delta vid interna och externa programutvärderingar, etc.

• Genomförande: Bedöma och meritvärdera ansökningar från internationella studenter inklusive stipendienomineringar, ta emot nya studenter, arrangera programråd och hålla löpande kontakt med kursansvariga inom programmet, uppdatera utbildningsplanen (en gång per år), upprätta och besluta om studieplaner för in- och utresande utbytesstudenter (inkl. dubbeldiplomstudenter), tillgodoräkna kurser (kontinuerligt), samverka med andra PA vid studenters programbyte, möten med studenter inom PA:s program för akademisk vägledning, kontrollera schema, skriva diverse intyg och referensbrev, etc.

• Rekrytering: Uppdatera information på programmets webbplats och i tryckt material, representera programmet vid rekryteringsmässor, delta i organisationen av studiebesök för internationella studentgrupper, etc.

Ansökan

Den som är intresserad av att bli PA för det aktuella programmet ska skicka ansökan (max 1 sida) innehållande:

• Nuvarande anställning: Ämne och avdelning.

• Tidigare erfarenhet av drift och utveckling av program och kurser.

• Vilka möjligheter och utmaningar som du ser med att vara PA för sökt program.

till CBH-skolans grundutbildningsansvarig Torbjörn Gräslund, gruansv@cbh.kth.se , senast den 12 juli 2024.