Deadline för registrering för CSC stipendieprogram 2024

Publicerad 2023-09-20

Nu är det dags för handledare på CBH-skolan att registrera sig för att kunna ta emot en doktorand inom ramen för Chinese Scholarship Councils (CSC) stipendieprogram för 2024. Deadline för registreringen är den 11 oktober 2023.

Innan du registrerar dig måste du fylla i ett Grönt ljus-formulär och få det undertecknat, samt upprätta en ekonomisk plan för det kommande extra stipendiet tillsammans med ekonomienheten på CBH-skolan.

Om du planerar att registrera dig för att ta emot en doktorand på heltid (48 månader, Full PhD) vänligen gör följande innan du registrerar dig:

1. Kontakta din HR-kontaktperson och ekonom för att fastställa att du har finansiering för tilläggsstipendiet. Någon form av skriftligt samtycke från en finansiär krävs, det kan vara ett e-postmeddelande. Du kan också kontakta avtal@cbh.kth.se  för att utarbeta ett avtal med en ny finansiär, detta är valfritt. Tilläggsstipendierna kan dock inte finansieras med offentliga eller statliga medel (Se rektorsbeslut V-2018-0626). Därefter kontaktar du (handledaren) prefekten för att få en bekräftelse på att du har finansiering för tilläggsstipendiet.
  2. Fyll i formuläret Grönt ljus och skicka det till din HR-kontaktperson. Den ska undertecknas av vice FA/FA, prefekt och skolchef.
    Rutin för antagning av doktorander | CBH internsidor
  3. När dessa två steg initierats och fastställts kan du fortsätta med registreringen , den är öppen mellan den 1 september och den 11 oktober.

Läs mer om KTH-CSC-programmet här (engelska)