Mikael om personalmötet

Publicerad 2021-11-11

Skolchef Mikael Lindström om onsdagens personalmöte på CBH-skolan.

Glädjande var vi över 100 personer på personalmötet i onsdags. För er som inte hade möjlighet att vara med finns en ny chans imorgon fredag klockan 12-13 ( kth-se.zoom.us/j/69347576243 ). Vi tar upp den senaste utvecklingen på skolan och både vice skolchef Amelie Eriksson Karlström och GA Mats Nilsson deltar. Amelie berättar om hur de senaste rekryteringarna har fallit ut och Mats berättar hur vi alla kan börja tänka om utbildningen nu när pandemin inte sätter gränserna.

Vetenskapsrådet (VR) är Sveriges största statliga forskningsfinansiär och ger stöd till forskning av högsta vetenskapliga kvalitet inom alla vetenskapsområden. Varje år stödjer VR svensk forskning med nästan sju miljarder kronor.

I Vetenskapsrådets stora utlysning av bidrag inom naturvetenskap och teknikvetenskap 2021 sticker CBH-skolan ut! Vi har kammat hem inte mindre än 14 bidrag och bland ”fem i topp”-institutionerna på KTH återfinns två från CBH-skolan: Kemi och Fiber och polymerteknologi. Stort grattis till alla!

Mikael