Ta chansen att vara med i doktorandrådet

Sex doktorander framför en tegelbyggnad.
Doktorandrådet på CBH-skolan söker nya medlemmar. Foto: Jon Lindhe, KTH
Publicerad 2022-10-27

Nu är det dags att ställa upp som ledamot i CBH:s doktorandråd 2023. Doktorandråd är ett officiellt organ från doktorandsektionen vid THS och har som mål att företräda doktorander i viktiga frågor vid KTH och i CBH-skolan.

– Som rådsledamöter arbetar vi för att förbättra kvaliteten på forskning och utbildning för doktoranderna vid CBH. Vi har anordnat evenemang som skattjakten, doktorandmiddagen, brädspelskvällarna och veckoidrotterna, säger Martina Butori.

Du kan läsa mer om rådet på CBH:s interna sidor .

Det är mycket viktigt att studenterna på alla forskarutbildningar vid CBH är representerade i doktorandrådet, inklusive Solna, Albanova och Flemingsberg Campus. Vill du vara med i styrelsen för år 2023, skicka din nominering till cbh-chair@dr.kth.se  med ditt program och avdelningsnamn före den 30 november.

Om det finns fler än 12 nomineringar kommer val att hållas inom de avdelningar där det finns fler än 1 nominerad. Valet kommer att hållas den femte december 2022.