Tipsa studenter om KTH Global!

Publicerad 2019-10-23

Den 5-7 november är det dags för KTH Global, som ska inspirera fler att studera utomlands inom sin utbildning.
CBHs internationella koordinatorer och studentambassadörer organiserar olika aktiviteter vill be alla som kommer i kontakt med studenter att tipsa om KTH Global.

KTH Global erbjuder aktiviteter till både svensktalande och engelsktalande studenter. Studenterna har schemafritt under evenemanget som sker främst under lunchtimmarna. Ta del av allt som kommer att hända på www.kth.se/global

CBHs internationella koordinatorer och studentambassadörer organiserar olika aktiviteter i samband med Global och skulle vilja be alla som kommer i kontakt med studenterna att tipsa om KTH Global.

Berätta om värdet i att plugga utomlands och sprid länken. Antalet utåkande utbytesstudenter har kontinuerligt ökat i CBH-programmen (+ 50 procent på tre år) och visar fortfarande potential för mer. Den internationella erfarenheten integreras gradvis i skolans utbildningar och framtiden för internationalisering på CBH ser ljus ut.