Välkommen Ann Malmqvist

Ann Malmqvist
Ann Malmqvist. Foto: Jon Lindhe, KTH
Publicerad 2022-09-26

Ann Malmqvist har nyligen börjat arbeta som HR-administratör på CBH-skolan.

– Det känns roligt och inspirerande att få jobba brett med HR-frågor tillsammans med mina HR-kollegor på CBH. Jag ser mycket fram emot att tillsammans som ett team och fortsätta resan med att utveckla vårt arbete.

Vad gjorde du tidigare?

– Jag har arbetat på KTH och SCI-skolan sedan 2011. Jag har en bred erfarenhet av administrationen då jag har jobbat som studievägledare och internationell koordinator innan jag började jobba som HR-administratör för Fysikinstitutionerna 2015. Innan jag började jobba på KTH jobbade jag på IKEA med HR-frågor.

Vad arbetar du med på CBH?

– Jag jobbar som HR-administratör, främst för SciLifeLab, och har min ordinarie arbetsplats i Solna. Jag kommer även att jobba en del i Flemingsberg.

I vilka frågor kan man vända sig till dig?

– I alla frågor inom HR. Jag vill att alla ska känna att de kan komma till mig med sina frågor, stora som små – chefer, medarbetare och kollegor. Vi jobbar som ett team så jag ser till att hänvisa vidare så att man får hjälp och stöd om jag inte ska hantera just din fråga.

Text: Åsa Karsberg