Välkommen Desirée Helmerson

Blond kvinna framför draperi.
Desirée Helmerson. Foto: privat
Publicerad 2023-08-22

Desirée Helmerson började arbeta som HR-administratör på CBH-skolan strax innan sommaren men hon är ingen nykomling på KTH.

– Det känns roligt och spännande! Jag ser fram emot att få arbeta med kunniga och engagerade kollegor.

Vad har du gjort tidigare?

– Jag har tidigare bland annat arbetat med lön på KTH HR och verksamhetsstödet i tre år, säger Desirée Helmerson.

Vad kommer du att jobba med på CBH-skolan?

– Jag kommer att arbeta som HR-administratör med främst personalhantering i egenrapporteringen, där jag kommer att vara ett stöd åt både medarbetare och chefer i användningen av systemet.

I vilka frågor kan man vända sig till dig?

– Ni kan vända er till mig med frågor som framförallt rör egenrapporteringen men även en del arbetsrättsliga frågor. Om jag inte kan hjälpa er så ska jag se till att frågan besvaras av rätt person.

Text: Jon Lindhe